๐๐ฟ๐ฎ๐ฏ๐ฎ๐ป๐๐ถ๐ฎ ๐น๐ฒ๐ด๐ ๐๐ป๐ถ๐ฒ๐ธ๐ฒ ๐๐ถ๐บ๐ฒ ๐ฐ๐ฎ๐ฝ๐๐๐น๐ฒ ๐ถ๐ป ๐ต๐ฒ๐ ๐ป๐ถ๐ฒ๐๐๐ฒ ๐ฑ๐ฒ๐๐ถ๐ด๐ป๐ฐ๐ฒ๐ป๐๐ฒ๐ฟ
Vrijdag 9 september markeert een bijzondere dag in de nieuwbouw van het designcenter van Brabantia. CEO Tijn van Elderen legde samen met Burgemeester Ederveen van Valkenswaard en Margriet van Dijk, voorzitter van de familieraad van Brabantia een unieke time capsule in het nieuw te verrijzen pand aan de Leenderweg in Valkenswaard. Bij de bijeenkomst waren ook de medewerkers, familie, aandeelhouders en relaties van Brabantia aanwezig. Eerder dit jaar werd het startsein voor de bouw gegeven voor het nieuwe pand van het interieur design merk. De nieuwbouw is momenteel in volle gang en de contouren van het nieuwe pand zijn al goed zichtbaar. Het designcenter zal in het voorjaar van 2022 geopend worden.
๐ง๐ถ๐บ๐ฒ ๐ฐ๐ฎ๐ฝ๐๐๐น๐ฒ
De time capsule toont een bijzondere markering van de huidige tijdgeest. In de time capsule zit een manifest dat ondertekend is door de vierde generatie van het familiebedrijf. Het manifest sluit naadloos aan op de 6 duurzame doelen van Brabantia en het streven naar 100% circulair design in 2035. Het is de bedoeling dat de time capsule in 2050 geopend wordt door de volgende generatie van het familiebedrijf.
๐๐๐๐ฟ๐๐ฎ๐ฎ๐บ ๐ฑ๐ฒ๐๐ถ๐ด๐ป
Het nieuwe hoofdkantoor van Brabantia zal zeer duurzaam gebouwd worden volgens uitgangspunten van de BREEAM standaard. Het skelet van het gebouw wordt uit hout vervaardigd. Het dak wordt voorzien van een vegetatiedak en zonnepanelen. Rondom het pand zullen veel bomen geplant worden. Regenwater zal zoveel mogelijk worden opgevangen en er komen laadpalen op de parkeerplaats naast het pand. Het interieur van het gebouw zal een warme en open sfeer ademen, waarin ontmoeting het centrale thema zal vormen. Op alle niveaus wordt het thema van ontmoeten en inspireren doorgevoerd. Informele werkplekken, koffiecorners en transparante puien zullen in het pand zorgen voor optimale interactie tussen de medewerkers van Brabantia.
๐ฅ๐๐ถ๐บ ๐ฒ๐ฒ๐ป ๐ฒ๐ฒ๐๐ ๐ธ๐๐ฎ๐น๐ถ๐๐ฒ๐ถ๐ ๐ฒ๐ป ๐ฑ๐ฒ๐๐ถ๐ด๐ป
Brabantia startte in 1919 als Van Elderen & Co in Aalst met de productie van melkbussen, kannen, zeven en trechters. Gedurende de jaren is Brabantia uitgegroeid tot een wereldwijd interieurmerk, bekend om de slimme en stijlvolle huishoudelijke producten. De eerste pedaalemmers werden gemaakt in 1952. Een ander hoogtepunt was de introductie van de iconische Patrice-print in 1969, gevolgd door de beroemde kunststof kurkentrekker in 1985. Hedendaagse favorieten zijn de unieke Bo Touch Bin en de Linn Collectie. Producten die het leven net even mooier, plezierig en duurzamer te maken.